جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
حسن مصلح امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: وجود فرزند در خانواده یکی از نعمت‌های الهی است که در فطرت بشر نهفته شده و جزئی از اهداف مقدس ازدواج نیز بقای نسل در قالب فرزندآوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان صبح امروز در همایش جوانی جمعیت در سالن بهورزی شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، اظهار داشت: وجود فرزند در خانواده یکی از نعمت‌های الهی است که در فطرت بشر نهفته شده و جزئی از اهداف مقدس ازدواج نیز بقای نسل در قالب فرزندآوری است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت و تحدید نسل، منجر به کم شدن نیروی کار جوان و پویا می‌شود، گفت: نبود نیروی کار جوان رفته‌رفته منجر به آسیب رساندن به صنایع، تولیدات و اقتصاد می‌شود.

امام جمعه برازجان بیان کرد: اکنون ۴۰ درصد از خانواده‌ها، تک فرزندی و ۴۰ درصد دیگر دو فرزند دارند و به عبارت دیگر نزدیک به ۸۰ درصد از خانواده‌ها، تنها یک یا دو فرزند دارند و در سال ۱۴۰۵ در تله جمعیتی گیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این وحشتناک است چرا که ۱۳۰ سال طول می کشد که کشور پیر ما دوباره جوان شود.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: سال ۱۴۸۰ کشوری با ۳۱ میلیون (تقریباً یک سوم الان) داریم با 65% که سنشان بالای ۷۰ سال است یعنی جوانی نیست که برای پیران کاری انجام دهد.

وی گفت: این مسئله آن قدر مهم است که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس کوچکترین قدمی در راه جمعیت و فرزندآوری بردارد شامل دعاهای نماز شب من می‌شود.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: جمعیت سالمند ایران به‌ سرعت در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که این درصد تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۲۰ درصد برسد.

وی در پایان با بیان اینکه از فرزند چهارم به بعد روی رشد جمعیت تاثیر دارد، عنوان کرد: افزایش سن ازدواج، کاهش تمایل به ازدواج، افزایش نرخ طلاق و ناباروری و جلوگیری و کاهش تمایل به فرزندآوری و افزایش سقط جنین از عامل موثر در تشدید بحران پیری جمعیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha